Na osnovu člana 4 stav 4 Programa mjera za podsticaj razvoja poljoprivrede za 2018.godinu (“Sl.list CG_- Opštinski propisi”, br. 012/18 od 13.04.2018. godine i Saglasnosti Predsjednika opštine Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj donosi
IZMJENE I DOPUNE PROGRAMA
MJERA ZA PODSTICAJ RAZVOJA POLJOPRIVREDE ZA 2018.godinu
Član 1
Član 2 Programa mjera mijenja se i glasi:
Ovim Izmjenama i dopunama Programa utvrđuju se uslovi, način i dinamika sprovođenja podsticajnih mjera u poljoprivredi za 2018. godinu. Sredstva predviđena ovim Izmjenama programa u iznosu od 150.000,00 eura raspoređuju se na sljedeće mjere:
Rb. |
NAZIV MJERE |
IZNOS (€) |
% |
1. |
SUBVENCIJA U PLAĆANJU OBAVEZA PENZIJSKOG I INVALIDSKOG I ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA NOVOREGISTROVANIM POLJOPRIVREDNIM PROIZVOĐAČIMA |
3.000,00 |
2,00 |
2. |
UPRAVLJANJE RIZICIMA U POLJOPRIVREDI |
11.000,00 |
7,33 |
3. |
PROMOCIJA POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA I POLJOPRIVREDE |
5.000,00 |
3,34 |
4. |
SUBVENCIJA ZA AGROHEMIJSKU ANALIZU ZEMLJIŠTA |
500,00 |
0,34 |
5. |
PODRŠKA RATARSKOJ PROIZVODNJI |
1.500,00 |
1,00 |
6. |
PODRŠKA POVRTARSKOJ PROIZVODNJI |
5.000,00 |
3,34 |
7. |
PODRŠKA RAZVOJU TRŽIŠNE PROIZVODNJE MLIJEKA |
56.000,00 |
37,33 |
8. |
DIREKTNA PODRŠKA RAZVOJU PČELARSTVA |
5.000,00 |
3,33 |
9. |
SUBVENCIJA ZA IZGRADNJU NOVIH I REHABILITACIJU I MODERNZACIJU POSTOJEĆIH SISTEMA ZA NAVODNJAVANJE |
7.000,00 |
4,66 |
10. |
PODRŠKA IZGRADNJI ZAŠTIĆENIH PROSTORA - PLASTENIKA |
3.000,00 |
2,00 |
11. |
SUBVENCIJA U NABAVCI DEFICITARNE MEHANIZACIJE |
7.000,00 |
4,66 |
12. |
PODRŠKA PODIZANJU ZASADA VOĆA |
1.000,00 |
0,67 |
13. |
PODRŠKA RAZVOJU TRŽIŠNE PROIZVODNJE MALINE |
42.000,00 |
28,00 |
14. |
PODRŠKA ORGANSKIM PROIZVOĐAČIMA |
3.000,00 |
2,00 |
U K U P N O:
|
150.000,00 |
100,00 |
1. |
SUBVENCIJA U PLAĆANJU OBAVEZA PENZIJSKOG I INVALIDSKOG I ZDRAVSTVENOG OSIGURANJA NOVOREGISTROVANIM POLJOPRIVREDNIM PROIZVOĐAČIMA |
|
Razlozi za podršku |
Obzirom na veliki broj nezaposlenih, kao i na prirodne resurse opštine za bavljenje poljoprivredom, subvencija u plaćanju obaveza osiguranja registrovanim poljoprivrednim proizvođačima pri MPRR, posebno mladim ljudima, pomogla bi da se veći broj nezaposlenih odluči za bavljenje poljoprivredom, uz istovremeno registrovanje pri MPRR, pri čemu bi regulisali radni odnos i zdravstveno osiguranje, a istovremeno bi se smanjio broj nezaposlenih na ZZZ
|
|
Ciljevi |
· stimulisanje stanovništva za zapošljavanje u poljoprivredi · sprečavanje migracije stanovništva
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Za poljoprivrednike koji se registruju u 2018. godini - subvencija doprinosa za penzijsko i invalidsko i zdravstveno osiguranje iznosi 60% od utvrdjene obaveze za tu namjenu za 2018 godinu. Plaćanje na žiro račun Poreske uprave na ime registrovanog poljoprivrednika – podnosioca zahtjeva.
Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu za preduzetništvo i ekonomski razvoj zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i Sajtu opštine B.Polje. Uz zahtjev, dostavlja se sljedeća dokumentacija:
· rješenje o registraciji od MPRR
Rok za dostavljanje zahtjeva je 31.12.2018.
|
|
Korisnici |
Registrovani poljoprivredni proizvođači |
|
Način plaćanja |
Registrovanim poljoprivrednicima na žiro-račun Poreske uprave. |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije |
|
Procedura realizacije |
Podnešene zahtjeve obrađuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
Subvencija u plaćanju obaveza penzijskog i invalidskog i zdravstvenog osiguranja novoregistrovanim poljoprivrednim proizvođačima |
3.000,00 |
|
UKUPNO: |
3.000,00 |
2. |
UPRAVLJANJE RIZICIMA U POLJOPRIVREDI |
|
Razlozi za podršku |
Štete na poljoprivrednim usjevima, stoci i drugim resursima redovan su pratilac poljoprivredne proizvodnje, posebno od vremenskih nepogoda na usjevima i štete koje pričinjavaju velike divljači na stoci. Štete većeg obima prevazilaze mogućnost saniranja od strane proizvođača i mogu ozbiljno da ugroze opstanak gazdinstava |
|
Ciljevi |
Podrška poljoprivrednim proizvođačima da osiguraju svoje usjeve i stoku čime se obezbjeđuje smanjivanje dugoročno negativnih posljedica šteta prouzrokovanih prirodnim nepogodama i drugim vanrednim događajima
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška za upravljanje rizicima u poljoprivredi sastoji se iz finansiranja dijela troškova osiguranja od šteta na poljoprivrednim usjevima i stoci za registrovana poljoprivredna gazdinstva. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu za preduzetništvo i ekonomski razvoj zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i Sajtu opštine B.Polje. Uz zahtjev, dostavlja se sljedeća dokumentacija: · važeća polisa osiguranja · žiro račun podnosioca zahtjeva · Kod osiguranja životinja neophodno je da se vrše redovni veterinarski pregledi i da su ispunjene sve propisane mjere za držanje i upotrebu životinja. Kod osiguranja usjeva i plodova je neophodno da su ispunjene sve agrotehničke mjere i dobra poljoprivredna praksa. Podrška za osiguranje od šteta na poljoprivrednim usjevima i stoci može da iznosi do 30% važeće-aktivne polise osiguranja. Poljoprivredni proizvođači koji su ostvarili subvenciju u predhodnoj kalendarskoj godini kod ovog Sekretarijata, nemaju pravo na subvenciju po istoj polisi osiguranja, bez obzira što je važeća – aktivna. Rok za dostavljanje zahtjeva je 31.12.2018.
Napomena: Podsticajna mjera traje do utroška budžetom planiranih sredstava a najkasnije do kraja kalendarske godine. 2. Poljoprivredni proizvođači koji su ostvarili subvenciju u predhodnoj kalendarskoj godini nemaju pravo na subvenciju po istoj polisi osiguranja, bez obzira što je važeća - aktivna
|
|
Korisnici |
Registrovana poljoprivredna gazdinstva |
|
Način plaćanja |
Po zaključenju polise osiguranja, po ispostavljenom zahtjevu, na žiro račun podnosioca |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije u saradnji sa osiguravajućim društvima |
|
Procedura realizacije |
Podrška osiguranju sprovodi se po zahtjevu. U realizaciji mjere Sekretarijat tijesno sarađuje sa osiguravajućim društvima i Ministarstvom poljoprivrede i ruralnog razvoja |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice ‐ Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
Upravljanje rizicima u poljoprivredi |
11.000,00 |
|
UKUPNO: |
11.000,00 |
3. |
PROMOCIJA POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA I POLJOPRIVREDE |
|
Razlozi za podršku |
Jedna od karakteristika poljoprivrede na području bjelopoljske opštine je da tržištu nudi veoma raznovrsnu paletu proizvoda, ali u malim serijama. Često potrošači nemaju dovoljno informacija o tim proizvodima. S druge strane, mali proizvođači i prerađivačka industrija nijesu u mogućnosti da samostalno promovišu sopstvene proizvode. Takođe, postoji potreba da bjelopoljski proizvođači kroz različite vidove posjeta i razmjene iskustava sa kolegama iz inostranstva steknu nova znanja i unaprijede svoju proizvodnju. Nedostatak ekonomije obima može se nadomjestiti sa podržanom generičkom promocijom, kao i sa promovisanjem odgovarajućih tržišnih aktivnosti za specifične proizvode. Stoga je potrebno i dalje izvoditi ciljnu podršku i intenzivirati rad na promociji i marketingu bjelopoljskih proizvoda. |
|
Ciljevi |
· jačanje konkurentnosti putem promocije bjelopoljskih poljoprivrednih proizvoda u zemlji i inostranstvu · uspostavljanje i jačanje veze između turizma i poljoprivrede · povećana saradnja izmedju poljoprivrednika iz Bijelog Polja i inostranstva · podizanje svijesti potrošača o kvalitetu proizvoda |
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Mjera jačanja konkurentnosti poljoprivrede se sprovodi kroz podršku raznim vidovima promotivnih kampanja: · organizovanje i učešće na lokalnim, regionalnim i međunarodnim sajmovima · izložbama i drugim manifestacijama · reklamiranje putem različitih kanala komunikacije Prednost imaju aktivnosti promocije i informisanja u okviru registrovanih šema kvaliteta koje ukazuju na specifičnosti proizvoda u pogledu njihovog kvaliteta, proizvodne metode ili doprinosa smanjenju štetnih uticaja na životnu sredinu. Podrška se daje u obliku kofinansiranja. Rok za dostavljanje zahtjeva je 31.12.2018. Napomena : Podrška se ne odnosi na individualne poljoprivredne proizvođače, privredne subjekte (preduzeća) i preduzetnike |
|
Korisnici |
Direktni korisnici: lokalne zajednice, nevladine organizacije, registrovana udruženja u poljoprivredi, kooperative i sl. Indirektni korisnici: poljoprivredni proizvođači, subjekti koji se bave proizvodnjom i preradom hrane |
|
Način plaćanja |
Po ispostavljenom planu i programu, zahtjevu, izvještaju i fakturi za tekuću kalendarsku godinu na žiro račun podnosioca zahtjeva |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije, u saradnji sa lokalnim zajednicama, udruženjima, kooperativama, NVO i dr. |
|
Procedura realizacije |
Mjera se sprovodi na osnovu zahtjeva potencijalnih korisnika i dostavljenih planova i programa |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponenta |
Iznos - € |
Učešće na međunarodnim sajmovima |
1.500,00 |
|
Regionalni i lokalni sajmovi izložbe |
2.500,00 |
|
Predavanja, naučni skupovi, edukativne i druge aktivnosti |
1.000,00 |
|
UKUPNO: |
5.000,00 |
4. |
SUBVENCIJA ZA AGROHEMIJSKU ANALIZU ZEMLJIŠTA |
|
Razlozi za podršku |
U svakodnevnoj praksi poljoprivrednici nemaju naviku da pri zasijavanju i sadnji određenih biljnih kultura vrše osnovnu hemijsku analizu zemljišta. Samim tim često su suočeni sa neodgovarajućim rezultatima u visini i kvalitetu prinosa, bez obzira na izvršene agrotehničke mjere, posebno đubrenja zemljišta. Osim toga pojedine podsticajne mjere MPRR podrazumijevaju uz ostala dokumenta i dokument o izvršenoj agrohemijskoj analizi zemljišta, što za većinu poljoprivrednika predstavlja nepoznanicu
|
|
Ciljevi |
· upoznati poljoprivrednike sa značajem agrohemijske analize zemljišta · davanje podrške za ostvarivanje određenih subvencija kod MPRR
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Subvencija za izvršenu agrohemijsku analizu zemljišta sastoji se u tome što se subvencionišu troškovi izvršene agrohemijske analize zemljišta. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu za preduzetništvo i ekonomski razvoj zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i Sajtu opštine B.Polje. Uz zahtjev, dostavlja se sljedeća dokumentacija:
Subvencija troškova izvršene agrohemijske analize zemljišta je 100%
Rok za dostavljanje zahtjeva je 31.12.2018.
Napomena: Podsticajna mjera traje do utroška budžetom planiranih sredstava a najkasnije do kraja kalendarske godine
|
|
Korisnici |
Poljoprivrednici koji se bave ratarstvom, povrtarstvom i voćarstvom |
|
Način plaćanja |
Podnosiocima zahtjeva na žiro račun
|
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije u saradnji sa Biotehničkim fakultetom iz Podgorice
|
|
Procedura realizacije |
Podnešene zahtjeve obrađuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos, € |
Podrška poljoprivrednim proizvođačima za agrohemijsku analizu zemljišta
|
500,00 |
|
UKUPNO: |
500,00 |
6. |
PODRŠKA POVRTARSKOJ PROIZVODNJI |
|
|
Razlozi za podršku |
Imajući u vidu činjenicu da je u toku cijele kalendarske godine izražena velika potražnja za visokokvalitetnim, svježim proizvodima kako iz zaštićenog prostora tako i sa otvorenog polja. Ovom mjerom bi se postigla kvalitetnija i raznovrsnija proizvodnja u zaštićenom prostoru i podigla konkurentnost domaćih proizvoda
|
||
Ciljevi |
· podizanje konkurentnosti proizvodnje u zaštićenom prostoru kroz modernizaciju tehnologije uzgoja · povećanje prinosa · poboljšanje kvaliteta proizvoda · bogatija ponuda povrća |
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška se obezbjeđuje za proizvodnju povratarskih kultura. Podrška se sprovodi u obliku direktnih plaćanja po jedinici zasijane/zasađene površine. · proizvodnja svih povrtarskih kultura u iznosu do 300 €/ha, na površini od 0,1 - 0,3 ha na otvorenom polju, u skladu sa savremenim principima uzgoja · proizvodnja povrća u iznosu do 0,5 €/m2, na površini od 100-300 m2 u zaštićenom prostoru u skladu sa savremenim principima uzgoja · proizvodnja šargarepe, crnog luka i cvekle u iznosu do 300 €/ha na površini od 0,1 - 0,5 ha na otvorenom polju, u skladu sa savremenim principima uzgoja
Proizvođač može na istoj površini-plasteniku, ostvariti premiju samo jednom u toku godine. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i na sajtu Opštine. Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · fiskalni račun za kupljeno sjeme/rasad ( original fiskalni račun) · dokaz o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava · dokaz o vlasništvu zemljišta (izvod iz katastra – posjedovni list). Ukoliko podnosilac zahtjeva nije vlasnik zemljišta u posjedovnom listu, potrebno je dostaviti odgovarajuća dokumenta · žiro račun podnosioca zahtjeva Rok za dostavljanje zahtjeva za proljećnu sjetvu/sadnju, je 1.jul, a za jesenju sadnju je 30. Novembar 2018 Napomena: 1.Ne mogu se sabirati površine pod različitim povrtarskim kulturama 2.Sjemenski i sadni materijal poljoprivredni proizvodjači mogu nabavljati isključivo u registrovanim prodajnim subjektima u Crnoj Gori |
|
|
Korisnici |
Proizvođači povrća u zaštićenom prostoru |
||
Način plaćanja |
Poljoprivrednim proizvođačima na žiro-račun |
||
Realizacija |
Sekretarijat, Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu i Sekretarijat za finansije |
|
|
Procedura realizacije |
Realizaciju sadnje na licu mjesta utvrđuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
|
Podrška proizvodnji u zaštićenim prostorima – plastenicima |
2.500,00 |
||
Podrška proizvodnji na otvorenom polju |
2.500,00 |
||
UKUPNO: |
5.000,00 |
||
|
7. |
DIREKTNA PODRŠKA RAZVOJU TRŽIŠNE PROIZVODNJE MLIJEKA |
|
|
Razlozi za podršku |
Ukupna proizvodnja mlijeka u Bjelom Polju procjenjuje se na oko 15 miliona litara godišnje, od čega se oko 20% prerađuje u registrovanim mljekarama i sirarama. Trenutno u Bjelom Polju funkcionišu 3 mljekare koje su u sistemu otkupa mlijeka. Količine mlijeka koje su van sistema otkupa, domaćinstva koriste za vlastitu potrošnju, dok veći dio prerađuju u mliječne proizvode (sir i kajmak). Ovi proizvodi pojavljuju se na organizovanom tržištu preko mliječnih pijaca, maloprodajnih prehrambenih objekata i supermarketa. Međutim, i dalje se značajne količine realizuju direktnom prodajom ili na „kućnom pragu“. Osim navedenih značajano tržište za mliječne proizvode otvara se razvojem turizma. Kako bi se odgovorilo zahtjevima tržišta potrebno je uspostaviti proizvodnju koja će obezbijediti kontinuirane količine, ali i zadovoljiti kvalitetom proizvoda. Podizanje konkurentnosti mljekarskog sektora kroz direktnu podršku proizvođačima može znatno unaprijediti razvoj tržišne proizvodnje mlijeka i njeno prilagođavanje standardima EU. Kako bi se postigli ovi ciljevi, pored podrške Ministarstva poljoprvrede ruralnog razvoja i opština Bjelo Polje svojim aktivnostima i mjerama podržava otkup mlijeka.
Napomena: Podsticajna mjera se daje za isporučene količine mlijeka u 2018. godini i traje do utroška budžetom planiranih sredstava a najkasnije do kraja ove kalendarske godine |
|
|
Ciljevi |
· podizanje konkurentnosti tržišne proizvodnje mlijeka · podsticanje razvoja komercijalne proizvodnje mlijeka za isporuku mljekarama · povećanje ukupne proizvodnje mlijeka · povećanje udjela otkupljenog mlijeka u ukupnoj proizvodnji mlijeka · ukrupnjivanje poljoprivrednih gazdinstava za proizvodnju mlijeka |
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška predstavlja premiju po litru isporučenog mlijeka i iznosi 0,025 € po litru. Uslov za premije je da isporučena količina mlijeka po gazdinstvu bude minimalno 150 litara mjesečno |
|
|
Korisnici |
Svi proizvođači koji registrovanoj mljekari isporučuju preko 150 litara mlijeka mjesečno |
|
|
Način plaćanja |
Preko poslovnih banaka, gotovinske isplate poljoprivrednim proizvođačima na žiro-račun |
|
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj u saradnji sa sa registrovanim mljekarama i sirarama i Sekretarijatom za finansije |
|
|
Procedura realizacije |
Kooperanti podnose zahtjev i dostavljaju potvrde od registrovanih mljekara o mjesečnim količinama isporučenog mlijeka polugodišnje, za otkupljeno mlijeko za mjesec decembar 2017 i mjesece januar-jmaj 2018 do 15.06.2018, a za mjesece jun- novembar 2018 do 31.12.2018. godine. Za otkupljeno mlijeko isplate se kooperantima vrše polugodišnje. Zahtjev treba da sadrži: ime i prezime kooperanta, adresu, matični broj, broj telefona, a uz zahtjev se prilaže i potvrda registrovanih mljekara o isporučenim količinama mlijeka i kopija žiro računa kooperanta. |
|
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice - Sekretar |
|
|
Finansijski plan
|
Komponente |
Iznos - € |
|
Premije po litru mlijeka 0.025 € x 2.400.000,00 l |
55.000,00 |
||
UKUPNO: |
55.000,00 |
||
8. |
DIREKTNA PODRŠKA RAZVOJU PČELARSTVA |
|
Razlozi za podršku |
Pčelarstvo u Bijelom Polju ima dugu i bogatu tradiciju. Bogatstvo medonosnog bilja u bjelopoljskoj opštini pruža povoljne prirodne uslove za razvoj ove djelatnosti. Na teritoriji opštine Bijelo Polje pčelarstvom se bavi oko 250 pčelara koji posjeduju preko 5000 pčelinjih društava. Značaj pčelarstva ogleda se u proizvodnji meda i ostalih pčelinjih proizvoda, ali i oprašivanju biljaka, čime se direktno utiče na povećanje prinosa raznih voćarskih, ratarskih, livadskih i drugih kultura.
|
|
Ciljevi |
· poboljšanje konkurentnosti u proizvodnji pčelinjih proizvoda · očuvanje kvaliteta i poboljšanje zdravstvene ispravnosti pčelinjih proizvoda · podizanje stručnog znanja i obučenosti pčelara
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Pravo na podršku od 3 €/društvu imaju svi pčelari-članovi udruženja pčelara na teritoriji opštine Bijelo Polje koji posjeduju više od 5 pčelinjih društava, i to samo za društva iznad ovog minimuma do maksmalno 50 košnica. Krajnji rok za podnošenje zahtjeva je 30.11.2018. godine. Ukoliko ukupna visina zahtjeva za plaćanja za pojedinu vrstu direktne podrške prevazilazi budžetom planirani godišnji iznos, proporcionalno se smanjuju jedinična plaćanja.
|
|
Korisnici |
Pčelari sa područja bjelopoljske opštine |
|
Način plaćanja |
Na žiro račun pčelara |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije, u saradnji saVeterinarskom upravom CG, opštinskim pčelarskim organizacijama i pčelarima sa područja bjelopoljske opštine |
|
Procedura realizacije |
Pčelar podnosi ovom Sekretarijatu zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou ili na Sajtu Opštine Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · dokaz o upisu u Registar pčelara od Veterinarske uprave Crne Gore · potvrdu – uvjerenje od udruženja pčelara u B.Polju o broju pčelinjih društava za tekuću kalendarsku godinu · žiro račun podnosioca zahtjeva |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
|
Premije po pčelinjem društvu – 2.000 košnica x 3€ |
5.000,00 |
|
UKUPNO: |
5.000,00 |
9. |
SUBVENCIJA ZA IZGRADNJU NOVIH I REHABILITACIJU I MODERNIZACIJU POSTOJEĆIH SISTEMA ZA NAVODNJAVANJE |
|
Razlozi za podršku |
Zemljišni i vodni resursi su najznačajniji prirodni resursi, ali su površine pod sistemima za navodnjavanje nažalost zanemarljive, što za rezultat ima veoma nisku i nestabilnu proizvodnju |
|
Ciljevi |
Cilj je da se rehabilitacijom i modernizacijom postojećih sistema za navodnjavanje i izgradnjom novih sistema obezbijedi održivo i efikasno korišćenje poljoprivrednh površina |
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Prihvatljive investicije - proširenje i izgradnja zatvorenih sisitema za navodnjavanje (cjevovoda) - izgradnja kaptaža - izgradnja arterskih bunara - izgradnja bunara za zahvatanje podzemnih (podpovršinskih voda) - izgradnja i nabavka rezervoara za vodu koja služi za navodnjavanje ili napajanje stoke - pumpe, aluminijske cijevi i prskalice za navodnjavanje -sistemi kap po kap: -u voćarstvu čvrst lateral (u zavisnosti od terena sa kompenzacijom pritiska ili ne) -u povrtarstvu: kapajuće trake Intenzitet javne podrške iznosi 30% za pojedince od prihvatljivih troškova Minimalni troškovi prihvatljivih ulaganja iznose 500,00 € a max 5.000,00 € Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · fiskalni račun za kupljenu opremu · okončana situacija za izvedene radove i dokaz da su radovi plaćeni · dokaz o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava · dokaz o vlasništvu zemljišta (izvod iz katastra – posjedovni list); ukoliko podnosilac zahtjeva nije vlasnik zemljišta u posjedovnom listu, potrebno je dostaviti odgovarajuća dokumenta · žiro račun podnosioca zahtjeva Krajnji rok za podnošenje zahtjeva je 30.11.2018. godine Ukoliko ukupna visina zahtjeva za plaćanja za pojedinu vrstu direktne podrške prevazilazi budžetom planirani godišnji iznos, proporcionalno se smanjuju jedinična plaćanja
|
|
Korisnici |
- udruženja korisnika vode - poljoprivredni proizvođači |
|
Način plaćanja |
Korisnicima na žiro-račun
|
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije
|
|
Procedura realizacije |
Podnešene zahtjeve obrađuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice - Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
Rehabilitacija i modernizacija postojećih i izgradnja novih sistema za navodnavanje |
7.000,00 |
|
UKUPNO: |
7.000,00 |
10. |
PODRŠKA IZGRADNJI ZAŠTIĆENIH PROSTORA - PLASTENIKA |
||
Razlozi za podršku |
Imajući u vidu činjenicu da je u toku cijele kalendarske godine izražena velika potražnja za visokokvalitetnim, svježim proizvodima iz zaštićenog prostora, ovom mjerom bi se postigla kvalitetnija i raznovrsnija proizvodnja u zaštićenom prostoru i podigla konkurentnost domaćih proizvoda
|
|
|
Ciljevi |
· podizanje konkurentnosti proizvodnje u zaštićenom prostoru kroz modernizaciju tehnologije uzgoja · povećanje prinosa · poboljšanje kvaliteta proizvoda · bolje korišćenje zaštićenog prostora ( produženje sezone gajenja ) · bogatija ponuda povrća
|
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Za novopodignute zaštićene prostore za proizvodnju povrća, površine od 100 m² do 500 m², izvršiti subvenciju u iznosu od 100 %, od vrijednosti investicije za plastičnu foliju. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i na sajtu Opštine. Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · fiskalni račun za plastičnu foliju-kupljenu u 2018 · dokaz o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava · dokaz o vlasništvu zemljišta (izvod iz katastra – posjedovni list); ukoliko podnosilac zahtjeva nije vlasnik zemljišta u posjedovnom listu, potrebno je dostaviti odgovarajuća dokumenta · žiro račun podnosioca zahtjeva Krajnji rok za podnošenje zahtjeva je 30.11.2018. godine Podržavaju se samo plastenici izgrađeni do 30.11.2018.godine
|
|
|
Korisnici |
Proizvođači povrća u zaštićenom prostoru |
||
Način plaćanja |
Poljoprivrednim proizvođačima na žiro-račun |
||
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije |
||
Procedura realizacije |
Realizaciju izgradnje na licu mjesta utvrđuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
|
Podrška izgradnji zaštićenih prostora – plastenika |
3.000,00 |
||
UKUPNO: |
3.000,00 |
||
|
11. |
SUBVENCIJA U NABAVCI DEFICITARNE MEHANIZACIJE |
|
Razlozi za podršku |
Povećanje produktivnosti ograničeno je usitnjenim posjedom obradivih površina po gazdinstvu, što utiče na konkurentsku sposobnost poljoprivrednih proizvođača. Usmjerena proizvodna podrška pojačava konkurentnost ratarske, povrtarske, voćarske i stočarske proizvodnje, poboljšava ekonomski položaj proizvođača i razvojno utiče na proizvodnju. Povećanje produktivnosti ograničeno nedostatkom mehanizacije za žetvu i sjetvu žita (kombajni, vršalice, sijačice, rasturači đubriva i dr.), opreme za spremanje stočne hrane (balirke, sjeckalice za silažu i dr.), mašine za međurednu obradu u ratarstvu, povrtarstvu i voćarstvu, što utiče na konkurentsku sposobnost proizvođača
|
|
Ciljevi |
· podizanje konkurentnosti ratarske, povrtarske, voćarske i stočarske proizvodnje · optimalno korišćenje raspoloživih resursa oranica kroz redovnu obradu površina pogodnih za gajenje ratarskih, povrtarskih i voćarskih kultura i proizvodnju stočne hrane · kvalitetnija ponuda ratarskih kultura domaće proizvodnje · unapređivanje proizvodnje stočne hrane na raspoloživim površinama |
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška se obezbjeđuje za nabavku isključivo nove mehanizacije i opreme, u visini do 30 % od vrijednosti kupljene ili uvezene mehanizacije. Maksikmalan iznos finansijskih podsticajniih sredstava za kupovinu poljoprivredne mehanizacije - opreme ne može biti veći od 1.500,00 € po jednom poljoprivrednom gazdinstvu-domaćinstvu. Osnovica za obračun subvencije je iznos iz fiskalnog računa ili carinske deklaracije. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i na sajtu Opštine. Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · fiskalni račun ili carinska deklaracija · dokaz o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava · dokaz o vlasništvu zemljišta (izvod iz katastra – posjedovni list) Ukoliko podnosilac zahtjeva nije vlasnik zemljišta u posjedovnom listu, potrebno je dostaviti odgovarajuća dokumenta. · Žiro račun podnosioca zahtjeva. Rok za podnošenje zahtjeva je do utroška sredstava a najkasnije do 30.11.2018. godine
Napomena : Uslovi važe za jedan primjerak mehanizacije ( jednu mašinu ili opremu ) |
|
Korisnici |
Poljoprivredna gazdinstva koja nabave poljoprivrednu mehanizaciju |
|
Način plaćanja |
Korisnicima na žiro-račun
|
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije
|
|
Procedura realizacije |
Podnešene zahtjeve obrađuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice - Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos, € |
Subvencija u nabavci deficitarne mehanizacije |
7.000,00 |
|
UKUPNO: |
7.000,00 |
12. |
PODRŠKA PODIZANJU ZASADA VOĆA |
|
Razlozi za podršku |
Usljed nemogućnosti poljoprivrednih gazdinstava da u dovoljnom obimu samostalno finansiraju investicije u tim sektorima poljoprivrede, raspoloživi potencijali nisu dovoljno iskorišćeni. Stoga se ovim programom podstiče zasnivanje komercijalnih voćnih zasada voća koji će, uz redovnu primjenu savremene agrotehnike, biti visoko profitabilni. Područje opštine Bijelo Polje je prepoznato kao veoma dobra biološka destinacija za gajenje svih kontinentalnih vrsta voća |
|
Ciljevi |
· bolje korišćenje prirodnih resursa podizanjem novih zasada sadnim materijalom kontrolisanog kvaliteta · primjena savremene tehnologije u voćnim zasadima, kao oblik edukacije proizvodjača i podstrek za osavremenjivanje postojećih voćnih zasada · podizanje konkurentnosti domaćih proizvoda |
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podržava se zasnivanje zasada:
Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i na sajtu Opštine. Uz zahtjev dostavlja se sljedeća dokumentacija: · dokaz o upotrebi sertifikovanog sadnog materijala · fiskalni račun za sadni materijal ( original fiskalni račun ) · dokaz o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava · dokaz o vlasništvu zemljišta (izvod iz katastra – posjedovni list). Ukoliko podnosilac zahtjeva nije vlasnik zemljišta u posjedovnom listu, potrebno je dostaviti odgovarajuća dokumenta · žiro račun podnosioca zahtjeva Rok za dostavljanje zahtjeva za proljećnu sadnju je 1. jul, a za jesenju sadnju je 30. novembar 2018. godine. Ukoliko ukupna visina zahtjeva za podršku prevazilazi budžetom planirani godišnji iznos, proporcionalno se smanjuju jedinična plaćanja po ha Napomena:. 1.Ne mogu se sabirati površine pod različitim voćnim vrstama 2.Zasadi moraju biti na jednoj parceli 3.Sadni materijal poljoprivredni proizvodjači mogu nabavljati isključivo u registrovanim prodajnim subjektima u Crnoj Gori |
|
Korisnici |
Poljoprivredna gazdinstva koja ispunjavaju propisane kriterijume |
|
Način plaćanja |
Poljoprivrednim proizvođačima na žiro-račun |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije |
|
Procedura realizacije |
Realizaciju sadnje na licu mjesta utvrđuje Sektor za poljoprivredu i vodoprivredu |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice – Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
Podrška podizanju zasada voća ( za 3 ha) |
1.000,00 |
|
UKUPNO: |
1.000,00 |
|
|
|
|
|
13. |
PODRŠKA RAZVOJU TRŽIŠNE PROIZVODNJE MALINE |
||
Razlozi za podršku |
Ukupna proizvodnja maline u Bjelom Polju procjenjuje se na oko 400 t godišnje, od čega se oko 250 t otkupi od registrovanih otkupljivača. Trenutno u Bjelom Polju funkcioniše 5 otkupljivača plodova maline. Količine plodova maline koje su van sistema otkupa, domaćinstva plasiraju individualno različitim kupcima (pijace, marketi, prerađivači, fizička lica) kao i za vlastitu potrošnju, zamrzavanje i preradu. Značajne količine realizuju se direktnom prodajom na proizvodnim parcelama. Osim navedenih, značajano tržište za plodove maline otvara se razvojem turizma. Kako bi se odgovorilo zahtjevima tržišta potrebno je uspostaviti proizvodnju koja će obezbijediti kontinuirane količine, ali i zadovoljiti kvalitetom proizvoda. Podizanje konkurentnosti malinarstva kroz direktnu podršku proizvođačima može znatno unaprijediti razvoj tržišne proizvodnje maline. Kako bi se postigli ovi ciljevi, opština Bjelo Polje svojim aktivnostima i mjerama podržava otkup maline. Napomena: Podsticajna mjera se daje za isporučene količine plodova maline u 2018. godini i traje do utroška budžetom planiranih sredstava, a najkasnije do kraja ove kalendarske godine |
||
Ciljevi |
· podizanje konkurentnosti tržišne proizvodnje maline · podsticanje razvoja komercijalne proizvodnje maline za isporuku otkupljivačima · povećanje ukupne proizvodnje maline · povećanje udjela otkupljenih plodova maline u ukupnoj proizvodnji maline · povećavanje površina pod malinama · povećanje sveukupnog razvoja opštine |
||
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška predstavlja subvenciju po kg otkupljenih plodova maline i iznosi 0,10 € po kg. Subvencija se odnosi na sve predate količine registrovanim otkupljivačima plodova maline. |
||
Korisnici |
Svi poljoprivredni proizvođači koji registrovanom otkupljivaču isporuče plodove maline tokom kalendarske godine. |
||
Način plaćanja |
Na žiro račun privrednog društva na osnovu spiskova poljoprivrednih proizvodjača koji su predali plod maline. |
||
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj u saradnji sa sa registrovanim otkupljivačima plodova maline i Sekretarijatom za finansije |
||
Procedura realizacije |
Registrovani otkupljivači dostavljaju spiskove proizvođača malina ujedno sa kopijama otkupnih blokova i brojem žiro-računa na koji će biti uplaćena sredstva otkupljivaču. Otkupljivač će uplatiti proizvođaču otkupnu cijenu u koju je uračunata i subvencija od opštine Bijelo Polje. Zahtjevi otkupljivača se predaju najkasnije do 30.11.2018.godine za tekuću godinu. |
||
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat – odgovorno lice - Sekretar |
||
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
|
Subvencije po kg plodova maline 0.10 € x420.000,00 kg |
42.000,00 € |
||
|
UKUPNO:
|
42.000,00 € |
14. |
PODRŠKA ORGANSKIM PROIZVOĐAČIMA |
|
Razlozi za podršku |
Područje opštine Bijelo Polje je poznato kao područje povoljno za razvoj svih grana poljoprivredne proizvodnje, stočarstva, voćarstva, ratarstva, pčelarstva, ribarstva, prerađivačke industrije. Izuzetni prirodni resursi (kvalitetno zemljište, bogatstvo vodama, stanovništvo),omogućavaju uspješan razvoj poljoprivredne proizvodnje. Nedostatak za kvalitetnije bavljenje poljoprivredom je konfiguracija terena i usitnjenost posjeda – parcela. Iz prednosti i nedostataka ovog područja za bavljenje poljoprivredom, kao i iz potrebe za savremenim, modernim trendovima u proizvodnji, poslednjih godina razvija se organski način poljoprivredne proizvodnje, naročito u voćarstvu. Obzirom na kvalitet ovih proizvoda i cijenu koja proizilazi iz tog kvaliteta, kao i na velike mogućnosti područja za organsku proizvodnju (prvenstveno kvalitet zemljišta), ovom podrškom bi se u većoj mjeri promovisala organska proizvodnja, poboljšao kvalitet ponude poljoprivrednih proizvoda, kao i standard stanovništva |
|
Ciljevi |
· bolje korišćenje prirodnih resursa · primjena savremene tehnologije proizvodnje, kao oblik edukacije proizvodjača i podstrek za osavremenjivanje postojećih proizvodnji · podizanje konkurentnosti domaćih proizvoda · poboljšanje standarda lokalnog stanovništva · poboljšanje ukupnog kvaliteta ponude domaćig proizvoda
|
|
Opis mjere i kriterijumi za podršku |
Podrška je predviđena za organski način proizvodnje poljoprivrednih proizvoda. Poljoprivredni proizvođač podnosi Sekretarijatu za preduzetništvo i ekonomski razvoj zahtjev na obrascu koji se može preuzeti na Građanskom birou i Sajtu opštine B.Polje. Uz zahtjev, dostavlja se sljedeća dokumentacija: · Sertifikat organske proizvodnje od nadležne institucije · žiro račun podnosioca zahtjeva
Podrška organskim proizvođačima iznosi 150,00 €, uz uslov da je sertifikat organske proizvodnje važeći –aktivan.
Rok za dostavljanje zahtjeva je 31.12.2018.
Napomena: Podsticajna mjera traje do utroška budžetom planiranih sredstava a najkasnije do kraja kalendarske godine
|
|
Korisnici |
Poljoprivredni proizvođači koji se bave organskim načinom proizvodnje |
|
Način plaćanja |
po ispostavljenom zahtjevu na žiro račun podnosioca |
|
Realizacija |
Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj i Sekretarijat za finansije u saradnji sa institucijama za izdavanje sertifikata |
|
Procedura realizacije |
Podrška organskim proizvođačima sprovodi se po zahtjevu. U realizaciji mjere Sekretarijat tijesno sarađuje sa institucijama za izdavanje sertifikata |
|
Nadzor i kontrola |
Sekretarijat, odgovorno lice ‐ Sekretar |
|
Finansijski plan |
Komponente |
Iznos - € |
Podrška organskim proizvođačima |
3.000,00 |
|
UKUPNO: |
3.000,00 |
Član 2
Član 3 i član 4 Programa ostaju nepromijenjeni.
Član 3
Ove Izmjene Programa stupaju na snagu danom donošenja, a primjenjivaće se od 1. januara 2018. godine.
Br.15/1-8485
Bijelo Polje, 24.09.2018.godine
Sekretarijat za preduzetnistvo i ekonomski razvoj
Sekretar
Dzafer Gusinjac