Građanski biro

O birou

Otvaranjem Građanskog biroa u Opštini Bijelo Polje, nastojimo da stvorimo otvoren, moderan i evropski model lokalne uprave, koja će brinuti o svojim građanima, što je i prioritet u budućoj transformaciji organa lokalne uprave.

Građanski biro predstavlja optimalan proizvod napora Opštine da poboljša odnos između građanina i opštinske administracije.

Osnovna misija Građanskog biroa je pružanje informacija građanima kroz komunikaciju, pružanje usluga i primanje povratnih informacija sa ciljem unaprjeđenja rada lokalne uprave. Način na koji će građanin biti tretiran u pružanju potpunih informacija, odnosno u pružanju usluga biće ogledalo javnog servisa građana, odnosno imidž sa kojim Opština želi da se predstavi javnosti.

Osnivanjem Građanskog biroa se povećava odgovornost predstavnika izvršne vlasti, službenika i namještenika lokalne uprave.

Opština je na jednom mjestu obezbijediti informacije:

- o sekretarijatima, stručnim službama, posebnim službama, upravama i direkcijama sa informacijama o dokumentima koje izdaje, kontakt telefonima, informacije o proceduri za izdavanje svakog dokumenta i o rokovima;

- o javnim ustanovama i preduzećima, kontakt telefonima i uslugama koje pružaju;

- o ostvarivanju građanskih prava.

Građanski biro vodi ažurnu bazu podataka u kojoj su pohranjeni sljedeći podaci: evidencija o broju usluženih građana, vrijeme zaključivanja predmete i drugi statistički podaci, sa ciljem da Opština izađe u susret svim građanima bez obzira na njihov pol, etničku pripadnost i druge sociološke razlike.

Rad Biroa će dovesti do tačne informacije na jednom mjestu, što ujedno dovodi i do smanjenja broja građana koji nisu upućeni gdje i kako ostvariti svoja prava i potrebe.

Direktnim kontaktom prilikom pružanja usluga i komunikacijom sa građanima, započinje se proces rušenja barijera koje su ranije bile postavljene.

Službenici Biroa stupaju u kontakt sa građanima neposreno i sa svojim komunikativnim sposobnostima olakšavaju građanima procedure u upravnim poslovima rješavanja svih formalnosti.

 


GRADJANSKI BIRO

U okviru Gradjanskog biroa funkcionišu šalteri sljedećih sekretarijata i službi:

  • Služba Predsjednika opštine i Glavnog administratora;
  • Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj;
  • Sekretarijat za uredjenje prostora i održivi razvoj;
  • Sekretarijatii ostale službe.

Gradjanski biro koji funkcioniše u okviru Službe za zajedničke poslove, vrši poslove koji se odnose na:

  • prijem svih vrsta zahtjeva od strane gradjana;
  • obradu i sistematizovanje zahtjeva;
  • davanje upustava i pružanje informacija gradjanima i drugim zainteresovanim subjektima o ostvarivanju prava pred organima lokalne uprave;
  • izdavanje formulara i obrazaca za podnošenje zahtjeva radi realizacije prava i obaveza gradjana i drugih subjekata,
  • praćenje stanja i predlaganje mjera u vezi organizacije i rada organa lokalne uprave, u vezi sa ostvarivanjem funkcija Građanskog biroa;
  • ažuriranje i praćenje kretanja upravnih i drugih predmeta, koji se nalaze u radu organa lokalne uprave i službi;
  • uručivanje rješenja i drugih akata iz službene evidencije strankama koje donose organi lokalne uprave;
  • izdavanje radnih knjižica i potrvrda o životu radi ostvarivanja redovnih mjesečnih primanja (penzija i dr.) iz zemlje i inostranstva;
  • ovjera potpisa, rukopisa i prepisa;
  • vrši i druge poslove u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Lokalna samouprava preko gradjanskog biroa, na ovaj način omogućava da gradjani na efikasniji i racionalniji način, na jednom mjestu, dobiju punu i pravu informaciju o načinu i uslovima ostvarivanja svojih prava.

Radno vrijeme građanskog biroa je od 07:00 do 16:00 časova radnim danima i od 08:00 do 12:00 časova subotom.

Građanski biro možete kontaktirati putem besplatnog broja 080 050 050 ili se obratiti putem mejla: Ova email adresa je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript u vašem brauzeru da biste je videli..